Vem har tillgång till vilka filer på ditt företag?

 

Bra fråga!

Det är lätt att tro att hantering och inloggning på olika applikationer ger dig kontroll över vem som har tillgång till vad. Men så lätt är det inte tyvärr. Anställda loggar in på applikationer för att komma åt filer för att därefter använda informationen i t.ex. en powerpointpresentation som därefter lagras på en ny plats. Vips så tappar vi kontrollen då vi inte vet var filen är, vilka som har tillgång till den eller vad den innehåller, detta pga. att vi endast skyddar applikationen och inte datan i sig.

 

 

Såhär får du bukt på problemet!

Genom att inte bara skydda applikationen utan även datan som är i applikationen så skapar du kontroll över företagets filer och skyddar informationen vid IT-attacker så att den inte kommer i fel händer eller på något sätt manipuleras. Det hjälper även organisationen efterleva det krav som finns i regelverk som t.ex. GDPR. Sailpoints IT-säkerhetslösning, File Access Manager, har flera funktioner för att säkra, kontrollera och strukturera data.

Ladda ner Datasheet om File Access Manager

Ja, jag vill ladda ned Sailpoints faktablad om File Access Manager!
This field is required
This field is required
Skicka
By providing your details and submitting this form, you agree that we will process your personal data for the stated purpose and send you all information related to this purpose and to provide you, if applicable, with free services. You may revoke your consent to receive this information and the processing of your personal data at any time with immediate effect. For further information to the revocation and processing of your personal data, please check our privacy statement. (https://www.infinigate.se/om_infinigate/privacy_statement.html)

Därför behöver företag ha kontroll över sin data

Analysföretaget Gartner uppskattar att 80% av företagsdata består av ostrukturerad data, dvs data inom organisationen som inte är identifierbar. Tidigare lagrades känslig data i applikationer och databaser som CRM, HR och finansiella system. Idag laddar anställda ner, extraherar och kopierar data till filer då samarbetet blir bredare och mer flexibelt inom organisationen. Innehållet lagras sedan i SharePoint eller molnlagringssystem som OneDrive, DropBox och Google Drive. Detta leder till att känslig information nu ligger oskyddad i organisationen.

Kontakta Infinigate